Handelsbetingelser for Solester™
Betaling
Solester™ accepterer online betalinger med VISA, Mastercard, American Express og ApplePay.
Betaling vil først blive trukket fra din konto, når den fysiske vare er afsendt. Vi opkræver ikke kortgebyrer.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet straks. Beløbet forbliver reserveret på dit kort eller din konto, indtil:
– Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
– Beløbet frigives i henhold til aftalen med din kortudsteder.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Solester™ benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, så dine data er beskyttet og ikke kan læses af uvedkommende. Solester™’s egen hjemmeside anvender ligeledes SSL-kryptering.
Levering
Leveringstiden er 4–7 hverdage.
Solester™ afsender med:
– DAO – Privat
– DAO Pakkeshop
Der tilbydes gratis fragt i øjeblikket.
Du kan vælge levering "uden omdeling" eller "med omdeling".
Du vil altid modtage et track & trace-nummer, så du kan følge din pakke fra vores lager til din adresse.
Fortrydelsesret
Du har 60 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af ordren.
De 60 dage gælder fra den dag, varen er leveret.
Returomkostninger dækkes af dig.
Ønsker om fortrydelse skal meddeles senest 30 dage efter levering og kan sendes til Solester.adm@gmail.com eller via standardfortrydelsesformularen nederst i disse betingelser.
Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse uden at informere os.
Returnering
Når du har meddelt, at du ønsker at fortryde købet, har du 14 dage til at returnere varen.
Returnering koster 46 DKK (beløbet hæves snart med 55 %, men ordrer lagt inden stigningen vil fortsat koste 46 DKK). Dette dækker fragt, administration og DAO-energitillæg.
Varen skal returneres i original emballage og med alt indhold. Mangler emballagen, fratrækkes 100 DKK af købsbeløbet.
Uafhentede pakker, der sendes retur, fratrækkes ligeledes 46 DKK (eller gældende sats). Du kan vælge genfremsendelse for 112 DKK eller annullering med fratrækning af gebyret.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder, refunderer vi hele købsbeløbet inkl. leveringsomkostninger (dog ikke ekstra gebyrer for andre leveringsformer end standard).
Vi refunderer senest 14 dage efter, vi har modtaget besked om din fortrydelse – dog kan vi tilbageholde, indtil vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.
Tilbagebetaling sker til samme betalingsmiddel, medmindre andet er aftalt.
Fortrydelsesret for erhvervskøb
Der gives 60 dages fortrydelsesret for erhvervskøb, med samme betingelser som ovenfor.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret jf. købeloven, gældende for fejl i software, materialer og fabrikation.
En berettiget reklamation kan medføre reparation, ombytning, refundering eller afslag, alt efter situationen.
Reklamation skal ske inden for rimelig tid (to måneder anses som rimeligt).
Solester™ dækker rimelige fragtomkostninger ved berettigede reklamationer.
Varer skal returneres forsvarligt emballeret og med dokumentation for forsendelsen. Reklamationer sendt pr. efterkrav modtages ikke.
Reklamationer sendes til: Solester.adm@gmail.com
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi sælger eller videregiver aldrig personlige oplysninger.
Vi registrerer kun data (navn, adresse, telefonnummer, e-mail) for at kunne levere varen til dig.
Oplysningerne gemmes i op til 5 år, hvorefter de slettes.
Kun ledelsen og medarbejdere hos Solester™ har adgang til oplysningerne. Data lagres og transmitteres ikke krypteret.
Du har ret til indsigt i og indsigelse mod registreringen af dine data jf. Persondataloven. Kontakt os på Solester.adm@gmail.com.
Cookies
På https://nordicthera.com anvendes cookies for at optimere hjemmesiden og funktionaliteten. Du kan altid slette cookies – se vejledningen i vores cookie- og privatlivspolitik.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger ved køb via PensoPay:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
Klage kan indgives til:
Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Hvis sagen ikke løses her, kan den indbringes for Forbrugerklagenævnet.
Du kan også klage via EU-Kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr
Ved klager angives e-mail: Solester.adm@gmail.com
Standardfortrydelsesformular
(Denne udfyldes og returneres kun ved ønske om fortrydelse.)
Til: Solester™
E-mail: Solester.adm@gmail.com
Jeg meddeler hermed, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: _____________________
Modtaget den: _____________________
Forbrugerens navn: _____________________
Forbrugerens adresse: _____________________
Forbrugerens underskrift: _____________________
Dato: _____________________
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 15. januar 2025.